Tommilla on asiaa

Digi, mobiili, media, asiakaspalvelu, matkailuala, taantuma… Aina jotain mieltä.

Evian sinisen meren strategia

with 2 comments

Evia osti GSM Suomi operaattorin ja yritykset yhdistyvät. Uutisoinnin yhteydessä kerrottiin kuinka toimenpiteen myötä Evia ”soutaa siniselle merelle”. Sinisellä merellähän tietysti viitataan hyvin myyneeseen Blue Ocean Strategy –kirjaan ja sen ideologiaan, jonka mukaan yrityksen on etsittävä/löydettävä sellaisia uusia kilpailun epärelevantiksi tekeviä liiketoimintamahdollisuuksia. Uutta bisnestä on siis luotava itse sen sijaan että seurataan muita vanhoilla kilpailun kyllästämillä punaisilla merillä.

En ihan ymmärrä, miten operaattoribisnekseen lähteminen ja sinisen meren strategia liittyy toisiinsa? Olenko ainoa?

Written by tommiholmgren

joulukuu 11, 2008 klo 7:41 pm

2 vastausta

Subscribe to comments with RSS.

  1. Et ole ainoa. Hämmästelin itsekin mömmön otsikointia, joka ilmeisesti on peräisin Evian omasta tiedotemateriaalista (ks. http://www.evia.fi/blueocean/). Katselin pätkän tiedotustilaisuudesta, enkä vieläkään ymmärrä.

    Saara

    joulukuu 12, 2008 at 10:43 am

  2. Jepjep. Koitin katsella tuota pätkää, mutta eipä näytä toimivan Macilla laisinkaan. Luulin, että Goodmood olisi hiukan edistyksellisempi toimittaja näissä systeemeissä…

    tommiholmgren

    joulukuu 15, 2008 at 3:48 pm


Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: